lördag, januari 31, 2009

Garderobsrensning

Jag har blivit så inspirerad av alla andra bloggare som rensar i sina garderober och börjar med sina "en-in-en-ut-principer". Vad duktiga dom är! Själv så skulle jag nog inte klara av det.

Har nu alltså bestämt mig för att rensa ur min egen garderob ikväll. Nu har det samlats på en massa kläder och dom får inte plats i garderoben längre... :(
Jag vet inte hur det ska gå, jag måste vara hård! Kläder jag inte använt på mer än ett år måste bort. Det är många gamla favoriter som ryker... *snyft* Men har jag inte använt dom på ett år så lär jag inte använda dom framöver heller.

Självfallet finns det undantag(!), bl.a. klänningar och jackor, där byter man inte lika frekvent, där gäller alltså inte 1-års-regeln. Hmmm...börjar jag redan ge vika..?

Någon som vill titta igenom ge-bort-påsarna innan jag för dom till återvinningen? ;)

2 kommentarer:

  1. Kab du inte ta hit "ge bort" påsarna??? Nästa gång du kommer????
    /elli

    SvaraRadera
  2. Men kan vi inte göra en sån grej på jobbet? Alla samlar ihop sina avdankade kläder och så har vi klädbyte i personalrummet? Vilken Fest!!! lite vin på det så.. eller ska vi ta en long drink? haha

    SvaraRadera