torsdag, januari 15, 2009

Kaffepaus

Tar en snabb kaffepaus och passar samtidigt på att kolla mailen som gav jobbiga nyheter. Fick igår ett brev från Arbetsfömedlingen om att jag blivit påanmäld igen från detdatum jag besökte dom (dvs. 12 jan). Mailade då min handläggare för att fråga om det inte gällde från det datum jag blev avanmäld. Det var det svaret jag fick nyss och så var inte fallet och att det stått det i brevet att jag måste gå in personligen för att påanmäla mig igen... Suck! Denna info hade jag naturligtvis missat i chocken då jag fick brevet. Min hjärna uppfattade bara att jag inte skulle få några pengar.

Detta innebär nu för mig att fr.o.m. 18 dec till 12 jan får jag inga stämplingspengar! Sista delen av december har jag jobbat så mycket så det kommer inte att märkas, hade ändå inte fått ngt att stämpla upp, men jag har inte jobbat efter årsskiftet förrens den 13 jan. SUCKEN DROGS EN GÅNG TILL!

Jag säger bara en sak: JÄVLA BYRÅKRATI!
Man ska straffs för att man jobbar så mycket att man inte hinner med att springa på det där stället och söka jobb samtidigt, samt för att man uppenbarligen inte kan läsa då man får chockerande besked. BU!

Back to work!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar